بحران کم آبی

امروزه با افزایش جمعیت جهان که نزدیک به 7 میلیارد نفر می رسد مشکل آب به یک مساله ی جهانی تبدیل شده است  و رفته رفته به بحران و معضل بزرگی تبدیل شده و با توجه به اینکه آب یک عنصر حیاتی برای فعالیت و ادامه ی زندگی محسوب می شود و تمام فعالیت های روزمره به آب پیوند خورده است و وابسته به آب است ولی متاسفانه با افزایش جمعیت و نیاز به غذا  و مصرف انواع سبزیجات و …. که تولید آن ها مستلزم استفاده از آب است زیاد شده این در حالی است که  مقدار آب روز به روز کم تر و کم ترشده است .

علاوه بر این ادامه حیات بسیاری از مشاغل در عرصه های مختلف تجاری ، صنعتی ،  اقتصادی و …. وابسته به آب است که  بدون آب این مشاغل از رونق افتاده و چرخه ی اقتصادی رکورد خواهد کرد .

همه ی این عوامل باعث شده است که رقابت بر سر استفاده از آب روز به روز زیاد تر شده و بحران کم آبی دغدغه ی اصلی  برای جوامع امروز به حساب آید که برای جلوگیری از پیشامد های ناگواری که کم آبی به دنبال دارد مانند ، رکود اقتصادی ، مرگ میر کودکان ، بی غذایی ، خشکسالی ، از کار افتادن بسیاری از مشاغل و …. لازم است اقداماتی موثر انجام گیرد تا جلوی این خسارات گرفته شود.

کارواش اصفهان

بهتر است در استفاده ی بهینه از آب ابتدا از خودمان شروع کنیم که با صرفه جویی در امور مختلف زندگی مانند شستن ظرف ، استحمام ، ماشین شستن ، آب دادن به گل ، لباس شستن و ….. .

می توان با درست استفاده کردن از آب که نعمت خدادادی است از هدر رفتن آن جلوگیری کرد .

با کنترل شیر آب های حمام ، دستشویی ، آشپزخانه و … می توان از چکه کردن آب جلوگیری کرده و جلوی هدر دادن آب را گرفت  ، خیلی از مواقع ما با شلنگ حیاط را شست شو می دهیم یا ماشین خود را با شلنگ و کف فراوان شست شو می دهیم  که این یک روش نادرست برای شستشو ماشین است و آب زیادی مصرف می شود که با توجه به بحران آب و پیامدهای و عواقب بدی که پیش رو دارد بهتر است برای شستن ماشین از کارواش استفاده کنیم که امروزه کارواش در همه جا و به خصوص در شهر های پرجمعیت به وفور یافت می شود که شهر اصفهان از این قاعده مستثنی نبوده و کارواش اصفهان توانسته است که با استاندار هایی که در این زمینه وجود دارد با حداقل آب مصرفی ، در کم ترین زمان ممکن و هزینه ی مناسب ماشین ها را شست شو دهد هم چنین امروزه شاهد کارواش سیار اصفهان هستیم که با ارائه ی خدمات مناسب خود توانسته است مشتریان بسیار زیادی را جذب کند پس یکی از راه هایی که می توان با کمک آن در مصرف آب صرفه جویی کرد این است که به جای شست شوی ماشین ها در خانه و صرف کردن آب زیاد برای این کار به کارواش ها مراجعه شود .

کارواش اصفهان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *